Zamieszczone przez locaj85
Jakiś czas temu z kimś rozmawiałem o ciekawym przypadku z życia wziętym, chodziło o jakiś lepszy japoński samochód (nie pamiętam jaki gdyż nie przywiązuje większej uwagi do japońskich samochodów od czasu jak jeden posiadałem na stanie). Otóż jeden z elementów pod maską generował właśnie zakłócenia na kanałach CB od 19 do 21 lub 22 bodajże. Producent miał to gdzieś, gdyż oni nie zakładali przy projekcie tak powszechnego użytku CB w pojazdach osobowych a w ich regionie kanałem wyoławczym powszechnie był 9-ty. Za to z premedytacją właśnie użyli komponentów i układów generujących szum właśnie w paśmie CB aby ich nikt (właściciel pasma) nie ścigał za zaśmecanie przynależnego mu pasma (i to ma sens).
Aby zweryfikować hipotezę czy problem dotyczy przejścia zakłóceń po zasilaniu czy też jednak w eterze i nasycania odbiornika zrób tak: podłącz CB pod zapalniczkę na jakimkolwiek przewodzie byleby miał kilka metrów. Porozstawiaj towarzystwo, tj subwoofer zostaje w samochodzie oczywiście a CB z anteną (indukcja zakłóceń nie koniecznie musi dotyczyć sygnałów wchodzących przez tor antenowy) po prostu rozstaw gdzieś poza autem i wtedy sprawdź czy jest zauważalna poprawa.
Jeżeli będzie poprawa to zabierzemy się za pomysły z ekranowaniem i maksymalne spearowanie od siebie poszczególnych gratów.
Komentarz